Nej tak til Telia og Telecare.
For lidt over 3 måneder siden købte jeg en ny Iphone 5, med abonnement hos Telia. Allerede efter 2 måneder begyndte min telefon at gå ud selvom der eksempelvis stod på displayet at der var 50% strøm tilbage. Jeg synes selvfølgelig det var irriterende, men valgte så bare at have min oplader med i tasken, hvis jeg skulle være væk hjemmefra i længere tid. Så kom den nye opdatering til telefonen, og jeg tænkte at det muligvis kunne være løsningen på mit problem. Men nej. Det blev meget værre. Når jeg stod op om morgenen var min telefon altid på 100%, og når jeg 25 min. senere var på min skole var min telefon totalt død for strøm. Det synes jeg var for dårligt, og jeg valgte derfor at opsøge en Telia butik på strøget for at sende den til reparation. Jeg overlod min telefon i hænderne på Telia, der forsikrede mig om at jeg ville have telefonen tilbage inden 10 – 12 dage. Jeg spurgte om de havde en telefon jeg kunne låne i mellem tiden, men dem var de desværre løbet tør for. Ekspedienten i butikken fortalte mig at jeg ville modtage en mail når værkstedet havde modtaget telefonen, og når telefonen var tilbage i butikken og klar til afhentning. Idag er det 14 dage siden jeg var inde med min telefon og jeg har ikke modtaget nogen emails. Jeg valgte derfor at opsøge den samme ekspedient i den samme butik for at høre hvornår jeg får min telefon tilbage. Hun fortæller mig så at Telecare, som er det firma der skal lave min telefon, har sendt mig en sms med den besked om at jeg skal gå hjem på min computer og fjerne den app der hedder “Find my Iphone” for ellers kan de ikke reparerer min telefon. Jeg går igen da jeg synes det lyder meget underligt at en app skulle forhindre reparationen af min telefon. Og så synes jeg det er pudsigt at det lige præcis er dén app der skal fjernes. Jeg går hjem og låner min kærestes telefon, for at ringe direkte til Telecare og høre hvad det er der foregår. Damen i røret fortæller mig det samme, at jeg skal fjerne “Find my Iphone”. Jeg spørger hende hvorfor, hvilket hun svarer med: “Jeg kan ikke helt forklare det, og der er også mange andre kunder der synes det er underligt.” Og så er det at jeg tænker: “Hvis der er mange andre kunder der også stiller spørgsmålstegn ved dette. Hvad med så at finde ud af hvorfor, så i kan give jeres kunder svar???”. Derudover beder hun mig om at oplyse et nummer som de angiveligt skulle have sendt til mig på sms, hvorefter jeg prøver at forklare hende at DE har min telefon, og ikke jeg. Så beder hun mig om telefonens serienummer som står bag på telefonen som DE også har. Efter dette smækker jeg røret på. Jeg har ikke tålmodighed til sådanne mennesker. Imorgen vil jeg igen gå ind i Telia og bede om at få dem til at stoppe reparationen og give mig mine penge retur. Det er simpelthen den dårligste service jeg nogensinde har været ude for. Når mit abonnement udløber, er jeg den der er storskredet!
KYS!
Øv-oplevelse! Blev også ringet op af Telia idag og udspurgt om alle mulige spørgsmål. Jeg er hos TDC og er mere end lykkelig – heh.
http://www.itsmesofie.com